الرئيسية / قصص / انا فتاة نشأت في بيت عائله تتكون من اربع اسر كبرت وسط اولاد عمي

انا فتاة نشأت في بيت عائله تتكون من اربع اسر كبرت وسط اولاد عمي

انا فتاة نشأت في بيت عائله تتكون من اربع اسر كبرت وسط اولا د عمي حيث كان اربعة من في نفس سني كنت جميله جدا كل واحد من اولا د عمي كان يتمني رضاي الا كبر


مني سنا واللي من سني كنت عندما احتاج شئ لا احد يتأخر عني ولكني قلبي لم يدق سوي لابن عمي عبدالله احببته حبا يفوق درجة العشق لم استطيع النوم وهو يعد الي البيت لم­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­

اكل بدونه علم الجميع بحبنا تقدم لخطبتي رسميا احببته حبا يجل عن الوصف كان باقي علي زفافنا شهور قليله وفي لحظه من لحظات التقائنا ضعفت معه سلمت له نفسي


قالي ان زفافنا قريب لا تخافي من شئ لم اشعر بنفسي مر شهر علي لحظة اقتربنا مع بعض وانا في هذا الشهر بكيت بكائا لم ابكيه طوال حياتي وكنت دائما منعزله وكانت­ ­ ­ ­ ­

­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­
تسالني امي عما حل بي بعدما كانت الابتسامه لا تفارق وجهي وفي الوقت المحد د من كل شهر لكل فتاة اكتشفت اني حامل فضلت اضرب علي وجهي واقول اروح واجي


منين اهلي لو اكتشفوا حملي هيموتوني وخاصه معي اخي الاكبر قاسي القلب ذهبت لابن عمي كان بيته مقابل لبيتنا وسالت عنه اخته الاصغر قالت لي خرج من ثواني انتظرت ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­

­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­
حتي عاد وقفت اكلمه علي السلم اخبرته والدموع تملئ عيناي بحملي ولكنه علي صوته علي وقال لي اللي بطنك دا لازم تنزليه انتي عارفه انا كنت فين من الصبح قبل ان اساله

­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­
كنت فين اجابني قائلا انا بحهز ورقي مسافر السفر حلم عمري وانتي جايه تقوللي حامل انا ما عنديش وقت لدلعك دا وسابني ومشي فضلت اعيط علي السلم وانا بقوله


طيب وانا طاب فين وعودك ليا طاب فين حبك اللي كنت بتقولي عليه طاب خوفك عليا طاب دا انا شرفك وكمل بطريقه عادي حتي وصل لباب بيته وفتح ودخل وقفل الباب وراه وانا­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­

­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ .
علي السلم اشتعل نار ا واموت بكائا جسلت بين دموعي وانا منهاره تماما وضعفه قواي لاني لم اهتم بنفسي ولا باكلي منذ وقت ما حدث هذا بيننا وفجأه شعرت باحد يقترب مني


ويجلس بجواري وقال لي في صوت منخفض قومي واغسلي وجهك حتي لا احد يحس بما حدث او يري دموعك فيسالك عن سبب بكائك رفعت رأسي لاجده ابن عمي الثاني الذي طالما


حاول التقرب لي وكنت اصده قولت انا انا قال لي ما تقوليش حاجه انا سمعت كل حاجه انا هاكلمه بس ما تعطيتش دموعك غاليه قومي اغسلي وشك وكلي انتي مش قاردة ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­

­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ .
تفوقي علي حيلك ومسك ايدي ورفعني وادخلني بيتنا وذهب اليه لم اعرف ما دار بينهم ولكن بعض اسبوع تفاجئت بسفره الي الخارج اصبت بالعياء الشديد اخي الاكبر قالي بعد


رجوعه من العمل سوف يأحذني لدكتور قال له ابن عمي الذي كان موجود بيننا انه سوف يذهب بي ونحن في الطريق قولت له اني اريد ان اجهض نفسي واتخلص ممن في بطني


قال لي حرام عليكي قولت له اخوي لو عرف هيقتلني قا للي انا عارف قولت له ارجوك ساعدني وصلنا وجدنا طبيبه همست لها وقولت اريد اي دواء لكي انزل الجنين قالت لي


اذا نزل الجنين سوف تموتين لانك ضعيفه جدا ويحتمل ان يتسبب معكي بنزيف خوفت من كلمة نزيف لو حدث هذا سوف ينفضح امري رجعت الي البيت وانا لا استطيع المشي
علي قدماي سالت امي ابن عمي عما بي لاني دخلت دون اخبرها بشئ واحاول اداري عيناي عنها امي تشعر بي ولكني احاول جاهده ان اخفي عنها وعن اخوتي ما حل بي من

­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ .
مصيبه عشقي وضعفي مع ابن عمي وخطيبي الذي تركني عائمه في بحر احزاني وذهب لتحقيق حلمه بعد يوميان فوجئت بابن عمي يطلب يدي لزواج قال له اخي بس دي مخطوبه لابن عمك عبدالله قال له بس هي مش موافقه عليه


­حتي اسالها نظرت له و قولت لما تتحمل غلطة غيرك قال لي انتي شرفي وانا كم تمنيتك ولكن عندما هو تقدم لخطبتك قولت سعادتك معه فالتزمت الصمت ولم اخبرك بحبي لكي وفعلا


تم زفافي له وانجبت طفلي وكان زوجا صالحا وكنت احاول قدر جهدي ان اسعده بعدما انقذ شرفي وبعد عشرسنوات رجع ابن عمي من سفره الذي ذهب لتحقيق احلامه رجع يطالب بابنه وبي…


عاد ابن عمي بعد عشر سنوات سمعت زوجة عمي تزغرد كنت في بيتي اعد الطعام لزوجي خرجت علي صوت الزاغريد فسالت فقالوا لي انه عاد قلبي اتقبض من رجوعه وعملت انه


سوف يتسبب لي مشاكل دخلت بيتي وقفلت بابي واكملت اعداد الطعام لزوجي ولكني يدور براسي عدة احمتالات واسال بين نفسي ماذا سيفعل اتي زوجي لم اراه مشغولا بعودته


مر يوم علي عودته في اليوم الثاني قبل خروج زوجي في الصباح الباكر اتي هو الي بيتنا فتح زوجي الباب فوجئ به هو مع ان زوجي ذهب الي بيته وسلم عليه دخل وقال فين


العروسه عاوز ابارك لها قال له زوجي عروسة ايه احنا متجوزين من عشر سنين ورجع وقاله بس هي هتفضل بعيني عروسه واخذ يرمي علي زوجي كلمات سامه ولكن زوجي ل­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­

­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­
يعطي له اي اهتمام وتركه يقول ما يحلو له وقال له هل تريد شئ انا ذاهب للعمل قاله لا بس هارجع تاني وابارك للعروسه اللي عامله نفسها نايمه دي وخرج وقفل زوجي الباب وراه


ودخل مسرع الي الحمام خرجت من غرفتي لاري لما زوجي دخل الحمام بسرعه ولكني وجدته اغلق الباب من الداخل فنظرت من فتحت الباب الصغيرة نظرت فوجودت زوجي ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­

­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­
­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­
الدموع تملئ عيناه غسل وجهه رجعت بسرعه الي غرفتي لكي لا يعلم زوجي اني رائيته اتي زوجي الي وسالني عاوزه حاجه انا ذاهب للعمل تبسمت في وجهه وهو ايضا يبتسم لي
لكي يخفي وجعه عني ولم يعلم اني احس به وبوجعه ذهب زوجي وبعد دقائق من ذهابه عاد ودق علي بابي خرجت لاري من الطارق فتحت فوجدته هو روحت اقفل الباب مرة تانيه ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­

­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ .
مسك الباب وقالي هتفضل كتير كدا تداري مني قولت له يعني ما كفاكش كل اللي عملته فياخربت حياتي وسبتني بين فكي الموت ولا سالت ولا همك اموت ولا مااموتش ولا همك


اي ممكن اهلي يعمله لما يعرفوا لولا ستر ربنا وليا عمر باقي ولولا ابن عمي ستر ني الله يستر ه وانت راجع تقلب عليا المواجع وراجع تخرب حياتي مرة تانيه حرام عليك حرام


عليك يااخي قولت له وانا متعصبه علي اخري نارفي قلبي من رجوعه واللي زاد من ناري اني شوفت الدموع في عيون زوجي بسبب كلامه الجارح قولتله هو انت ماتعرفش ربنا اتقي الله

فيا ياأخي وكفايه اللي عملته فيا قال لي بكل برود لا ما اعرفش بصي النهاردا بعد ساعه تقابليني خلف البيت الكبير والا هقلب الدنيا علي دماغك وهاقول لاخوكي وهافضحك­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ .

قدام العليه كلها وسابني ومشي رزعت الباب وراه وجلست خلف الباب ابكي بحرقه لحظة ضعف مني قلبت كل حياتي وهتنكد عليا حياتي طول العمر اعمل اي ياربي اعمل اي

وفضلت افكر عاوزه الاقيلي حل مع الانسان دا اللي ميعرفش ربنا هخرب حياتي وفضلت اعيط واعيط جه الموعد اللي قال عليه نار في قلبي اعمل اي ياربي لسبت وفقلت بابي وخرجت

علي المكان اللي قال لي عليه ماشيه وبقول يارب استرها معايه يارب يارب هي غلطة وانا ندمت وانت اللي عالم توبت عنها وندمت يارب استرني يارب وماشيه اكلم نفسي ومغطيه

وشي وجسمي كله بيترعش وصلت لا قيته قاعد هناك قربت عليه وقولت وانا قلبي بيدق من الخوف انت عاوز مني اي يااخي خاف من ربنا شويه حرام عليك اوقف مع نفسك شويه

وشوف كدا انت عملت اي فيا دي اخرت الحب اللي كان بينا دي اخرت الحب اللي كنت احبهولك طاب بلاش دي يمكن انت كنت بتعلب بيا طاب دا انا بنت عمك يااخي راعي انه ان­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ .

شرفك بصلي وقال لي خلصتي كلام كل كلامك دا ما منهوش فايدة ولاهياثر فيا وفري كلامك من الاخر كدا تطلبي الطلاق وترجعلي عاوز اربي ابني حقي ولا مش حقي قولت له حق حق

اي انت ما لكش ولاد عندي قال لي هطلع من هنا علي اخوكي وهافضحك بين اهلك والناس كلهم قولت له وانا عماله ابكي قدامه ارحمني بالله عليك انا مش هارجعلك انا لا يمكن ابعد عن زوجي لو هاموت كفايه هو اللي انقذني من الموت وانقذ

شرفي في الوقت اللي انت اتخليت عني فيه رجع وقالي انا اي قولتلك كلامك دا ودموعك دي مش بتاثر فيا وفريهم ركعت تحت رجله اترجاه يسيبني في حالي اكمل حياتي في

­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ .

راحه مع زوجي وهو ولا علي باله وانا تحت رجله عماله اعيط وفجأه حد مسكني من ايدي ورفعني حاولت امسح دموعي واشوف مين تخليت للحظه انه هو قلبه حلت عليه الرحمه

ويقولي قومي روحي بيتك الله يسهلك ويوفقك بحياتك ولكن طلع زوجي قومني وقالي قومي ياست البنات وماتركعيش غير للي خلقك وقرب عليا ومسح بايده دموعي

وقالي انا فدي دمعه من دموعك وبصلي وقاللي عيونك دي ما اشوفهاش غير تضحك طول ما انا عاش ضحك هو وقال ياعيني ياعيني علي الحب رد زوجي وقاله ايوه هافضل احبها

واحميها طول ما انا عايش ولا هاسمح لحد يمسها باي سوء طول حياتي سامعني ضحك بسخريه وقاله الظاهر انك ما تعرفش حقيقتها قال له اي حقيقتها قاله دي غلطت معايه قاله عارف

من قبل ما اجوزها انا جيت اترجيك تسيبك من السفر وقولتلك تجوزها وحرام تظلمها معاك انا كنت عارف بس كان عندي امل توافق ما كنتش عاوز تتكسر عينك قدامي عمالك

راجل وبتحس قاله انا مش راجل وهافضحهاقدام الكل وهاخد ابني غصبن عنك وعنها علي صوته قلبي دقاته تتسارع اشعر بان الموت يقترب مني …

ذهبت اليه لا ضع حدا واترجيته ان يتركني بحالي اعيش بسلام مع زوجي ولكنه رغم اني ركعت تحت رجله اتوسل اليه لم يتأثر في لحظة ركوعي اتي زوجي وحب يفضحني

قدام زوجي ولكن قاله انه عارف كل حاجه واتشد الحديث بينهم وانا وسط شجارهم اجلس مثل الغائبه عن الوعي قدماي لا تستطيع حملي اريد ان امنع زوجي ان لايقف قصاده ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­­ ­ ­

عشان خاطري انا عشان كدا هتفضح مش قادرة اوقف واروح عند زوجي والكلمات تنحشر بين شفتي في البدايه زوجي

تجنب الرد عليه ولكن القي عليه كلمات مستفزه عدة مرات

بعدها زوجي قام بالرد ذهبت للزوجي زاخفه حتي وصلت امسكت به واترجاه ان ينهي هذا الحديث منعا للفضايح ولكن

بدئ يرفع صوته اكثر واكثر رفعني زوجي واجسلني علي جنب وقالي متخافيش وهو لم يكف عن رفع صوته ويرفع صوته قصدا ان تجمع الناس ونظر زوجي حوله فوجد الناس ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­

تتجمع اقترب ومسكه بقوةوقال له اقسمت بالله لو جبت سيرت مراتي هيكون عمرك التمن وهادفنك مكان ما انت واقف اتي عمامي مسرعين وفضوا الموضوع ذهبت الي ام طه احمد علي

بيتي انا زوجي ولكني اعلم انه لم يكف عن ملاحقتنا وانه سكت عشان ابوه واعمامي قعدت شويه في البيت قدرت فيهم استجمع قوتي انتظرت بعد صلاة الظهر وبعد الصلاة

­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­
نام زوجي خرجت مسرعه الي معرض اقشمه كان قريب من بيتي واحضرت الشئ الذي احتاجه ورجعت بسرعه قبل يصحو زوجي من النوم وفتحت الباب بحرص شديد حتي لا ام طه احمد علي
احدث صوت فيصحو زوجي ودخلت ولكن فوجئت به مستيقظ سالني كنتي فين قولت روحت جبت حاجه نا قصه من البيت ورجعت قالي كنتي فين ما بتعرفيش تكدبي باين ام طه احمد علي


بعيونك وبنبرة صوتك انا مش عاوزه زوجي يعرف اي انا جبت ايه ولا عاوزه يعرف اناناويه علي ايه قرب مني ومسك اللي كان بايدي شافه وسالني اي دا التزمت الصمت رجع سالني ايه ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ .
كنتي عاوز تعملي اي قولت له عاوزه اتحرر من قيوده يعني عاوزني اوقف اتفرج علي بيتي وهو بيتخرب عاوز ه احافظ عليك قالي وكدا بتحافظي عليا ولا بتصغريني وعاوزه الناس


يقولوا عليا مش عارف احميكي قولت له هاروح اقدم كفني بايدي لا خويه وارتاح من كل دا قالي انا لا يمكن اسيبك تعمل كدا قولت له ارجوك سبني اتحررمن العذاب دا واحنا بنتكلم
جه حضرته يزعق قدام بيتنا وقفت قدام الباب واترجيت زوجي ما يخرجش وفضلت اعيط واتوسل له مش خوف من الفضحيه وبس وكمان خايفه علي زوجي كنت ماسكاه من


داخل البيت وراح يستفز زوجي ويقول اطلع كلمني راجل لراجل انت مستخبي زي النسوان هنا زوجي نتر ايدي وخرج زي المجنون خرج وياريته ما خرج حضرته معاه مطوه في
جيبه مجرد خروج زوجي من البيت اخده علي خوانه وقبل زوجي ما ياخد اي استعداد قام غزه بالمطواه خرجت بسرعه وشوفت زوجي ولكن صدمت اول ما شفت زوجي ماسكه بطنه


ودمه سايح فضلت اصرخ وجم اخواتي وجريوا بيه علي المستشفي وخيطها له الدكتور وطمنا عنه وقال ان شاء الله مع الراحه هيبقي كويسه عشت كام ساعه وانا بموت من


الخوف علي زوجي ولكن الحمد لله طمني الدكتور في الوقت اللي كنا بزوجي في المستشفي كان بجهز لا ستعداد للمعركه مع اخوت زوجي جهز سكاكين وخناجر وماكفاهوش كان فيه

­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ .
شجرة قدام بيتهم طلع عليها يجيب عصيان وهو بيقطع فرع من الشجره وقع من علي الشجره لقي تحفه علي الفور مات ومات معه السر ورجعت اعيش مع زوجي بسعادة ربنا سترها


معايه بس لازم كل وحده تحافظ علي نفسها لانه الشرف اغلي مانملك وحتي تتجنب مشاكل هي في غني عنها واعلمي من يحبك هو اكثر شخص يحافظ علي شرفك لا ما يسبله منكي الي لقاء قريب في قصه اخري

شاهد أيضاً

ظنت زوجتي أنني نمت فماذا فعلت

ظنت زوجتي أنني نمت فماذا فعلتظنت زوجتي أنني نمت فماذا فعلت… وبعد مرور خمس سنوات …

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *