close
Uncategorized

قصة قصة فارس وملاك. الجزء الأول

دخلت الشقة ولسة برفع عينى حسيت بقلم نزل على وشى – انت اتجننت
مسك شعرى واتكلم _ ايوة اتجنينت ولسة هوريكى الجنون على أصولة

“كان بيكلم وعيونة حمرا بطريقة غريبة انا خوفت منة ومكنتش عارفة اعمل اية رحت زقيتة وجريت

­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ .
عشان اخرج من الشقة راح هو جرى وقفل الباب و وقف قصادى فضلت ارجع وهو يقرب جة يمسكنى
رحت عضاة وزقيتة وقعتة على الارض بس لقيتة اغم علية !!

مش معقولة من زقتى وقع اغم علية بصيت علية اشوف ممكن يكون اتخبط فى دماغة ملقتش اى د م
رحت قومت بسرعة ورفعت فستان فرحى اللى انا لبساة ودخلت اول اوضة قبلتنى وقفلت عليا !!

­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ .
قعدت على السرير وانا عمالة افكر انهاردة المفروض فرحى واللى ضربنى دا جوزى فارس سرحت بأفكارى قبل شهرين لما اتقدملى فارس ساعتها كل اهلى كانوا شايفين انى لازم اوافق ازاى دا يترفض عريس لقطة زى ما بيقولوا

وانا….عانس ! انا عندى 27 سنة وديما اهلى شايفين ان كدا خلاص قطر الجواز فاتنى وانا كنت تعبت من كلامهم ولما فارس اتقدملى ملقتش فى عيب شخص باين علية محترم ابن ناس اغنياء

هو كان ناقصة حاجة واحدة انى مبحبوش او بمعنى اصح معرفوش اصلا لما قعدت معاة فى الرؤية الشرعية متكلمناش اصلا هو فضل ساكت وانا مفتحتش كلام

بس الغريب انى لما صليت استخارة حسيت انى مرتاحة فوافقت وبابا فارس صمم ان الفرح يتعمل بسرعة وفعلا اتحدد الفرح بكتب الكتاب بعد شهرين

وفى الشهرين دول مشوفتش فارس كنت ديما بقول تلاقية مشغول فى ترتيبات الفرح !!!!

­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ .

طب المفروض اعمل اية دلوقتى اخرج واهرب بفستان فرحى ولا اتصل طب بأهلى طب حتى لو اتصلت هقولهم اية فوقت من سرحانى على خبط على باب الاوضة قومت بسرعة ومسكت الفاظة اللى لاقيتها جمبى ”

= ملاك انتى هنا …. اكيد انتى هنا لان باب الشقة مقفول بالمفتاح والمفتاح اهو فى جيبى …ملاك انتى قافلة على نفسك لية
” قافلة على نفسى لية هو اهبل دا كان هيموتنى من شوية”

– انت عاوز منى اية
ضحك= عاوز منك اية تقريبا انتى نسيتى ان انهاردة فرحنا افتحى يا ملاك

– افتح عشان تضر بنى تانى
= اضر بك تانى!؟ هو انا ضر بتك اصلا

” هو لأما بيستهبل لأما بيستهبل بردوا مفيش حل تانى ”

= ملاك انا مش فاهم انتى بتقولى اية ممكن تفتحى الباب دا وتفهمينى
” كان بيكلم بهدوء غريب وانا مكنتش عارفة اعمل اية افتح الباب فعلا ولا لا ”

= متخافيش منى يا ملاك
” جملتة دى حسيستنى بألامان !!
­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ .

غريب ازاى حد كان هيموتنى ودلوقتى وثقت فية !!

فتحت الباب براحة وانا ماسكة الفاظة لاقيتة واقف بس اول حاجة لاحظتها ان عينة رجعت طبيعية تانى مش حمرا بصلى وشاف الفاظة اللى فى ايدى ”

= اهدى انتى خايفة كدا لية انا مش هأذيكى
” مش هتأذينى لا هتمو تنى بس ”

– مش هتأذينى احنا اول لما دخلنا الشقة ضربتنى بالقلم
= انا عملت كدا

” كان بيكلم وهو متفاجئ ومصدوم ”

= ملاك ارجعى اوضتك وانا هنام فى الاوضة اللى جمبك وياريت تقفلى الباب بالمفتاح

” مدانيش فرصة ارد ودخل الاوضة التانية وقفل الباب وانا وافقة مصدومة رجعت الاوضة تانى
وقفلت الباب بالمفتاح فعلا زى ما قالى وفضلت افكر لغايت ما النوم غلبنى صحيت تانى يوم على خبطة على الباب ”

­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ .
= ملاك اهلنا زمانهم جايين اصحى يلا
– تمام ثوانى وهاجى

“قومت و روحت عند المراية وبصيت على شكلى بفستان الفرح اللى نمت بية
وضحكت بسخرية اللى وصلنى لهنا هو كلام الناس انى خلاص بقيت عانس

مع انى لو فكرت انا لسة فى عز شبابى حتى لو متجوزتيش كفاية انى انا فخورة بنفسى
مش الشخص اللى بيجوز اسرع واصغر هو اللى فاز لاء الشخص اللى اتجوز الانسان الصح الانسان اللى مستعد يكمل حياتة معاة اصل دا جواز طول العمر لازم يكون اختيرنا صح عشان منتعبش طول عمرنا

غيرت الفستان ولبسيت دريس كشمير وعلية طرحة نفس اللون
­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ .

وجيت اخرج افتكرت فارس وتصرافاتة مبقتش عارفة اخرج ولا اعمل اية بس اطمنت لما سمعت صوت جرس الشقة فتحت الباب لاقيت فارس بيسلم على باباة

رحت وقفت جمب فارس وسلمت على باباة بس حسيت مرة واحدة ان فارس مسك ايدى قلبى دق جامد رفعت عينى لية لاقيت عينة مركزة على نقطة معينة بصيت عليها لاقيت مامتة داخلة ”
*مش هتسلم عليا يا فارس

” بصيت على فارس لاقيت عينة بدأت تحمر محستش بنفسى غير وانا برد عليها ”
– لا لا اكيد هيسلم على حضرتك اتفضلى اتفضلى

” دخلتها وقفلت الباب وكل دا وفارس ماسك ايدى بصيت علية راح قرب منى وهمس فى ودنى ”
= متسبنيش وخليكى جمبى

” لما قالى كدا مكنتش قادرة اسيطر على دقات قلبى !!
­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ .

دخلنا انا وهو وكان لسة ماسك ايدى راحت مامتة بصيت علينا وضحكت بسخرية وانا لاحظت دا

وقررت انى لازم افهم اية طبيعة العلاقة بين فارس ومامتة قعدنا انا وفارس على الكنبة وكان فارس قريب منى وانا قربة دا موترنى ”

– هجبلكم حاجة تشربوها
” جيت اقوم لاقيت فارس مرضيش يسيب ايدى وباباة لاحظ دا ”

– سيبنى يا فارس
= هتسيبينى

– عمرى ما هسيبك هاروح اجيب بس حاجة يشربوها وهرجع على طول
= اوعدينى ان عمرك ما هتسيبينى
– اوعدك

” فارس ساب ايدى وانا روحت المطبخ وفضلت واقفة وانا مش فاهمة حاجة لاقيت بابا فارس وقف قدامى ”

فارس ساب ايدى وانا روحت المطبخ وفضلت واقفة وانا مش فاهمة حاجة لاقيت بابا فارس وقف قدامى ”
عندو انفصا م فى الشخصية

” بصتلة بصدمة يعنى امبارح لما ضربنى مكنش فى وعية او بمعنى اصح كانت الشخصية التانية هى اللى مسيطرة علية ”
– واية سببة
مش عارف

– مهوا مش معقولة صحى من النوم عندو انفصام اكيد فى اسباب
………
– عشان كدا خليت الفرح بسرعة

­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ .
ابنى محتاج شخص معاة وانا حسيت انك الشخص دا ……
انتى اشتغلتى فترة فى الشركة عندى وشوفتك حسيت انك انتى اللى هتقدرى تقنعية انوا يتعالج
– يتعالج ؟! ابنك عندو انفصام يعنى لازم يروح مصحة نفسية

­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ .
………
– لا صح عشان سمعتك هيقولوا اية ابن رجل الاعمال دخل مصحة
” قطع كلامى دخول فارس وكان باين انوا خايف جة ومسك فيا ”
= اية اللى اخرك كدا

” بصتلة وحسيت انوا مسؤول منى وانى لازم اساعدة وقررت انى مش هسيبة”
– لا ابدا كنت بجهز الحاجة
= طيب يلا وانا واقف معاكى اهو

” هزيت دماغى بمعنى ماشى وبابا فارس خرج
وانا وقفت انا وفارس نجهز عصير وخرجنا بية وقعدنا لغايت اما اهلى كمان جم

وقعدوا شوية ومشيوا كلهم بس قام بابا فارس قبل ما يمشى قرب منى

وقالى شكرا انك هتساعدى ابنى ومشى قفلت الباب وراهم ورحت قعدت جمب فارس وبصتلة كان هو ساكت وسرحان ”
– اية رايك نجيب فيلم ونتفرج علية
= مع بعض
– مع بعض
­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ .

” قومت وشغلت فيلم بحبة وقعدنا انا وهو وكنت ملاحظة انوا مبسوط انو كان طول عمرة لوحدة
واول مرة حد يشاركة وانا كنت مبسوطة لما حسيت انى انا الشخص اللى اول مرة يشاركة
فضلت باصة لملامحة كانت ملامحة هادية بشكل مريح !”

– هو انت كنت بتبص لمامتك كدا لية
= مش امى
– اية

= متدخليش فى اللى ملكيش فية
– فارس انا ……

= قولتلك ملكيش دعوة وقومى خشى اوضتك يلاااا ” كان بيزعق ولاحظت ان عيونة بتحمر تانى رحت جريت ودخلت الاوضة وقفلت على نفسى

بس سمعت صوت قفل الباب فعرفت انوا نزل خرجت ومكنتش عارفة اتصرف ازاى
دلوقتى الشخصية التانية اللى مسيطرة على فارس وممكن يعمل مصايب جريت على الباب عشان انزل الحقة لاقيتة قفلة بالفتاح واكيد المفتاح معاة قعدت على الارض قدام الباب وفضلت مستنياة !!

عدا وقت كبير والليل ليل وانا بردوا قاعدة فى مكانى مستنياة لغايت انا لقيتة فتح الباب ودخل راحت جريت علية ”
– فارس فارس انت كويس

= اهدى متخافيش… انتى اية اللى مقعدك قدام الباب
– مستنياك

” بصلى وسكت حسيت ان فى عيونة بنظرة مختلفة اكن اول مرة حد يهتم بية !
حسيت بصوت بطنى لانى مكلتش من الصبح وهو خد بالة ”

= انتى جعانة
-…بصراحة اة
­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ .

ابتسم = طب تعالى يلا ناكل انا وانتى
” فرحت انوا هياكل معاية وجريت احضر الاكل وهو راح غير هدومة وجالى على المطبخ كنت انا خلصت الاكل وهشيلة عشان احطة على السفرة راح هو خدة منى ”

= انتى حضرتى انا اشيل بقى
” ابتسمت ومشيت وراة وحط هو الاكل وقعدنا ناكل ولاحظت انوا كل شوية يبصلى ”

= ملاك انا ممكن بتصرف تصرفات غريبة مرة واحدة …بس صدقينى دا خارج هن ايرادتى
مسكت ايدة- عارفة ومتخافش انا مش هسيبك لغايت اما تتعالج

ساب ايدى = وانا مش مريض عشان اتعالج
” فارس مش مقتنع انوا مريض ولازم يتعالج ودى مهمتى انى اخلية يقتنع ”

– خلاص تمام اسفة مش مريض ياسيدى ويلا بقى لانى هاموت وانام

” قومت وسيبتة لو كنت طولت فى كلام انوا مريض كان ممكن يقلب على الشخصية التانية
وانا مش عاوزة دا فافضل حل الانسحاب مؤقتا شيلت الاكل وكنت داخل اوضتى بس وقفنى صوت فارس”

= شكرا يا ملاك …..تصبحى على خير
ابتسمت- وانت من اهلة

” دخلت انام وانا مبسوطة كدا اول جولة كسبتها انى خليت فارس يثق فيا ودى تعتبر اهم خطوة ”

– فااارس يلا اصحى يلا يا فارس …..صباح الخير
= صباح النور

” صحى لاقانى حضرت الفطار وقاعدة مستنياة وقعدنا فطرنا وشيلت الاكل ”
-متيجى نخرج
= هانروح فين
– اى حتة يلا بس

” مدتلوش فرصة وقومت عشان البس وهو مكنس قدامة حل تانى غير يوافق نزلنا ”
– مش هركب العربية
= لية
­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ .

– عاوزة اتمشى الجو ريحتة مطرة وشكلها هتمطر يلا يلا
” شديتة ومشينا وهو مش فاهم اية اللى انا بعملة دا بس دا طبيعتى انا بعشق المطرة وريحة المطرة ”
– يارب تمطر

” مكملتش كلمتى ومطرت فعلا كنت مبسوطة وفضلت اتنطت وهو باصص عليا ومبتسم ”
– يلا نرقص
= اية

– نرقص يلا بس

” شديتة وبما ان مفيش اغانى طبعا فضلت اغنى انا وهو انسجم معايا وكنا بنرقص انا وهو تحت المطرة”
– تعرف ديما كان نفسى ارقص تحت المطرة مع الشخص اللى قلبى يختارة
­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ .

“فضل باصيليلى وساكت بس المطرة شدت واتطرينا نرجع البيت دخلت غيرت هدومى
ورجعت كان فارس هو كمان غير وفضلنا واقفين فى البلكونة وساكتين ”

= متخافيش هو مش هيأذيكى …انا قولتلة انوا ميأذيكيش…..

فارس قال كدا ودخل اوضتة وقفل علية انا فهمت انوا بيكلم عن الشخصية التانية !

دخلت اوضتى انا كمان وقررت انى خلاص كسبت فارس طالما قال للشخصية التاتية كدا
جة الوقت انى افهمة انوا محتاح يتعالج ودا عن طريق انى استفز الشخصية التانية

وعدى كام يوم وفارس بيعاملنى كويس ولما تسيطر علية الشخصية التاتية بتجاهلنى
وبينزل اصلا وبيرجع لما فارس يرجع ! ”

– هو اية سبب ان يعنى ….يعنى
= ان يكون ليا شخصيتين……

الجزء الثاني الأخير من هنا

مقالات ذات صلة

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى