close
Uncategorized

روايه الحب الابدي كاملة (الجزء الأول)

اسمعي محدش يعرف في الجامعه اني جوزك عشان هكون الدكتور بتاعك مفهم..

*بتوتر.. حاضر.. في حاجه تاني

اه طولي الخمار شويه
*حاضر
خبي عيونك بالشاش و ظبطي النقاب..
*حاضر.. خلصت.. انا نزلها
استني هوصلك..

*مينفعش عشان انت الدكتور بتاعي مش جوزي..

نزلت و سبته..وعي كانت علي خدي مشيت بسرعه عشان اوصل قبله.. النهارده اول يوم دراسه ليا.. انا عارفه انه بيكر*هني بسبب انه اتجوزني اجباري عنه.. بس مش ي انا.. افتكرت لما كنا بنلعب سوا.. و كان بيخاف عليا.. و مزال لحد النهارده بيخاف عليا.. وصلت الجامعه وقبلت نورا صحبتي.. اقرب شخص ليا الا تعرف عني كل حاجه..

نورا.. اهلا بالهانم الا اتاخرت زاي كل مره..
*حبيبتي دا واجب علياا..

نورا.. طب يلا عشان هنتاخر علي المحاضره

مشينا على المدرج.. و قعدنا.. سمعت البنات بتتكلم عن الدكتور الا هيدينا اول محاضره وقد اي هو صعب..

نورا.. هاجر.. هاجر.. با بنتي سرحتي في اي..

هاجر.. هااا معاكِ

دخل الدكتور.. و بدا يعرف عن نفسه.. صباح الخير انا الدكتور يوسف صفوان هديكم الماده بدل الدكتور يحي.. اتمنا تكون محاضره لطيف ويلا نبدا…

نورا… مش ده يوسف جوزك..

هاجر.. اه هو بس محدش هنا يعرف و انتِ متقوليش حاجه..

بدأ يشرح وكان شرحه ممتاز كالعاده.. سمعت البنات ورايا وهما بيمدحوا فيه و قد اي هو حلو وجميل.. ويارب يكون مش متجوز و ياا لو طلب ايدي…

بصراحه الد*م جري في عروقي و بس مسكت نفسي..

هاجر.. لو سمحت يا دكتور البنات الا ورايا بيتكلموا و انا مش سمعها حاجه من حضرتك..

يوسف قومهم و اخد اسمهم و طلعوا من المحاضره..

عده الوقت و الكل خرج و طبعاً هاجر متكلمتش مع يوسف.. بعد مع خرجت قبلت البنات..

سالي… عاملها فيها ممتاز و بتفهمي و لا عيونك راحت علي الدكتور وغيرتي من كلامي عليه..

هاجر..اخرصي لسانك..

سالي.. علي فين يا حلوه مش توريني جمالك الا تحت البتاعه دي..

هاجر بعصبيه.. اوعاا كده انتِ اتجننتي

سالي…اه اتجننت.. و شدت النقاب من عليه..

هاجر حولت تخبي وشها و كانت و مش عارفه تعمل اي غير انها اتخبت في نورا..

يوسف بعصبيه……..
كيف لي إن أ و انت دائما بجواري

سالي…اه اتجننت.. و شدت النقاب من عليه..

هاجر حولت تخبي وشها و كانت و مش عارفه تعمل اي غير انها اتخبت في نورا..

يوسف بعصبيه.. قدامي علي مكتب العميد..

هاجر كانت خايفه جدا هي عارفه يوسف لما يكون عصبي..

يوسف نزل علي الارض و جاب النقاب ولبسه ليها..

طبعاً كل ده في وسط طلاب الجامعه..

العميد.. خير يا دكتور يوسف اي الا حصل..

يوسف.. الا حصل يا سياده العميد ان الطالبة سالي اتعدت حدوده مع الطالبه هاجر.. وكان في مهزله بتحصل بعد المحاضره انها تشد النقاب في ده غلط وبحكم اني كنت موجود وشوفت الا حصل فلازم انسه سالي تعتذر او تاخد رفض من الكليه و تتحرم من الامتحانات..

العميد.. واضح يا انسه سالي انك في كليه مش في الشارع و الا حصل ده يدل علي انك غلطانه ولازم تعتذري من زملتك..
سالي خافت علي مستقبلها… انا اسفه يا هاجر وذر من حضرتك يا دكتور..

العميد.. تمام تقدري تتفضلي و اتمنا مفيش حاجه زاي دي تحصل داخل الجامعه تاني..

سالي بخبث.. تمام عن م..
خرجت سالي و يوسف شكر العميد وبعدها خرجت هاجر..


يوسف مسدج لي هاجر..

استني علي الطريق عشان هتروحي معايا..

هاجر شافت الرساله وخرجت ومن باب الجامعه..


داليا.. اي يا سووو انتي هتسكتي علي كده ولا اي

سالي.. تعرفي عني كده اكيد في خطه في اغي وهاخد حقي منها..

داليا… ايووه بقا اكيد هتعمل حاجه كبيير اصل الاغ دي س*م.. بس ياترا هتعملي اي..

سالي.. اول حاجه لازم اعتذر لدكتور يوسف و هروح البيت عنده كمان..

داليا.. سالي انتي عارفه بتقولي اي.. هتروحي البيت ازاي..

سالي.. دي طريقتي بقاا يلا بااااي..

مشيت سالي وهي عارفه هتعمل اي

وصلوا يوسف و هاجر عند العمارة بتاعتهم…

هاجر مسكت ايد يوسف… شكرا يا يوسف..

يوسف.. علي اي يا هاجر دا واجب عليا و مهما كان انتِ بنت عمي..

هاجر بتلاقيه.. و مراتك..

يوسف.. اااه يلا اطلعي…

وهما وقفين بيتكلموا كان في حد بيراقبهم و صورهم..


هاجر.. يوسف هو انت هتفضل كده لحد امتا..

يوسف.. عايزه اي يا هاجر..

هاجر.. ليه بتتعامل معايا كده ليه مصمم إنك تبعد عني..

يوسف.. ممكن نقفل علي الموضوع..

هاجر… لا لازم نتكلم و اعرف احنا هنوصل لأي..

يوسف.. هاجر خلاص اتفضلي علي اوضتك..

هاجر بعصبيه.. لا مش هتفضل لازم اعرف احنا هنوصل لأي.. لازم اعرف انا وجودي اي في حياتك.. انا خلاص مش قادره است كرهك ليا و انا مليش .. اهلي وني عليك زاي ما انت كمان اتني .. بس الفرق الوحيد اني انا حبيتك.. وانت مش شايفني خالص بس خلاص انا اخدت قراراي..

يوسف.. قرار اي

هاجر.. طلقني يا يوسف… و مشيت علي اوضتها وهي ب..

يوسف اتص من رد فعلها… و قاعد يفكر في كلامها…


تاني يوم هاجر وصلت الكليه و شافت صور متعلقه في حيطان الجامعه كلها وهي ماسكه ايد يوسف..

سالي… هههه اهلا بالست الخضراء الشر*يفه

هاجر.. انتِ الا عملتي كده..

سالي… و انا زايك بروح لراجل عايش لوحده في بيته.. امال لبسه البتاعه دي ليه هااا و انتي هههه بلاش اقول..

هاجر بعصبيه و وع… انتى حيوا*نه و متعرفيش حاجه… دكتور يوسف بيكون جو……

يوسف من وراها… جوزها….

سالي…..؟؟؟؟؟

هاجر بعصبيه و وع… انتى حيوا*نه و متعرفيش حاجه… دكتور يوسف بيكون جو……

يوسف من وراها… جوزها….

سالي.. و احنا اي يخلينا نصدق الا حضرتك بتقوله ده و لا انت بداري عليها الا عملنا فيها شيخه دي

هاجر انهارت… اخرصي بقااا اخرصي… وسبتهم وجريت..

يوسف.. حسابي معاكي بس اما ارجع..

وجري وراء هاجر..

هاجر استني انا بكلمك..

وقفت هاجر… في اي تاني مش كل ده بسببك انت.. مش لو اعترفت بيا من الاول مكنش كل ده حصل يوسف طلقني و كل واحد يروح لحاله.. وكفايه لحد كده و انا همشي عند بابا و ياريت ورقتي توصلني..

يوسف.. هاجر اي الا بتقولي ده انا مش هطلقك..

هاجر… لا طلقني وريح نفسك مش انقذت العيله من الا كان هحصل و انا الا اتظلمت في النص بينكم انا انجبرت اتجوزك لما سهيله هربت وسبتك.. رغم اني كنت بتمنا تكون ليا بس مش بالطريقة دي كان نفسي تحبني زاي ما حبيتك بس اناني بتحب نفسك وبس وعمرك ما بصيت حواليك مش هتحس بوجودي غير لما ابعد عنك.. سلام يا يوسف عشان الكلام معاك مش هيجب نتيجه و الطلاق هو الحل…

مشيت وسبت يوسف وقف في زهول مش دي هاجر الا يعرفها.. هاجر البرئيه الا دائما بتقول حاضر..


يوسف في مكتب العميد… لو سمحت يا سيادة العميد البنت دي لازم تاخد فصل نهائي من الكليه عشان دي بهدلت مراتي قدام الجامعه وده كلام انا مقبلش بيه ولو حضرتك مش هتاخد اي إجراء فانا هيكون ليا تصرف تاني..

العميد.. تمام يا دكتور يوسف تقدر تروح مكتبك و انا ليا تصرف تاني..

خرج يوسف والعميد اقعد علي مكتبه و كتب رفض سالي من الكليه لمده سنه..

سالي خرجت وهي بطلع شرار

داليا.. عملتي اي..

سالي.. اترفضت من الجامعه بسبب الزبا*له دي بس انا مش هرحمها وهاخد حقي منها..

داليا.. انتي غلطي من الاول مكنش في داعي تقولي الكلام ده و هو طلع جوزها في الاخر و ضيعتي مستقبلك.. اتغيري بقا و ارجعي لحياتك متخليش الح*قد ياكل فيكي..

سالي.. انتي بتقولي اي عايزني اسيب حقي انتي مش عارفه انا بنت مين و انا حصلت اني ها هقت*لها..

داليا.. انتي اتجننتي..عايزه ت*يها دا انتي مريضه يا سالي مريضه و بكرا تني علي كل ده.. عن ..

مشيت داليا وسالي معملت مكلمه في التليفون..

نفذ الا قولتلك عليه..


­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­

في بيت هاجر و يوسف..

يوسف دخل البيت وكان بينادي عليها… هاجر يا هاجر انتي فين.. داخل الاوضه لقاها واقفه بتلم .. هاجر انتي بتعملي اي..

هاجر… زاي ما انت شايف..

يوسف.. هاجر بلاش تعملي كده..
­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­

هاجر بوع… كفايا يا يوسف كفايا انا تعبت و لازم امشي من البيت ده..

سبته ونزلت و يوسف كان وراها.. يمكن حس انه خلاص هيخسرها ومفيش في ايده حاجه يعملها..

هاجر وهي بتجري جات عربيه سريعه خبطتها..

يوسف… هاااااجر.. جري عليها كانت بتنزف جامد من رأسها اخدها في ها وكانت وعه ه اخدها وشالها وراح المستشفي.. بعد شويه وصل المستشفي..

يوسف.. دكتور بسرعه.. مراتي بتمو*ت.. جالها الدكتور و كشف عليها

الدكتور.. جاهزه اوضه العمليات بسرعه الحاله خطيره…
­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­

يوسف… انقذها ارجوك انقذها..

الدكتور.. ادعيلها…

يوسف كان وقف برا علي اعصابه عده وقت كبيرر ولسه مفيش اي حد خرج من العمليات… لحد ما خرج الدكتور..

يوسف… ط يا دكتور هاجر كويسه صح… ما بتردش ليه يا دكتور هي كويسه مش كده..

الدكتور باسف…….؟؟؟؟؟

الجزء الاخير من هنا

او اضغط هنا

مقالات ذات صلة

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى