close
قصص

انا النهاردة بايتة عند اختي المتجوزة الجزء الأول

انا النهاردة بايته عند اختي المتجوزة
من شوية و انا نازلة اشرب مية سمعت حماة اختي هي وبنتها بيتوشوشو
و بيحكو سمعتهم غصب عني قالت لبنتها يا بنت انتي وديتي المفتاح بتاع الاوضة اياها فين؟

قالت لها بنتها حطاه ف علبة الشاي جوا كيس فالدولاب عندك فالمطبخ
قالت لها امها اوعي يكون حدك شافك وانتي داخلة الاوضة!
ردت عليها لأ اطمني ومشيت

انا طلعت عند اختي سألتها هي الاوضة المقفولة اللي فالطابق ده فيها ايه؟
قالتلي اختي مش عارفة من يوم ماتجوزت مش راضيين يقولو فيها ايه حتى جوزي مايعرفش وحاول يدخلها كام مرة بس مش لاقي المفتاح بتاعها
و حماتي مش راضية تخلينا ندخلولها

انا ماقلتلهاش انا عرفة المفتاح فين و جوزها شغال الليلة
فكرت اروح اعرف فيها ايه وخفت الفضول هيقتلني مع العلم هما نايمين تحت فالطابق الاول و اوضة اختي فالطابق الثاني
قررت أفتحها و انا مرعوب جسمي كله كان منمل و متلج من الخوف فتحت الباب و لسه هشغل النور لقيت

لقيت اخت جوز اختي بتقولي انتي بتعملي ايه
قولتلها ابداً مفيش انا بدور علي اي كشاف علشان النور كل شويه يقطع زعقتلي و قالتلي مش المفروض تستأذني الاول صوتنا علي و اللي في البيت صحيو لقيت اختي بتقولي فيه ايه بتزعقو ليه.
­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­
قولتلها انا بدور علي الكشاف زي ما انتي قولتيلي و غمزتلها علشان تفهم قالتلي الكشاف مش هنا يا حبيبتي الأوضه دي مفيش حد بيدخلها و متسألنيش ليه علشان انا معرفش حماة اختي قالتلي مش من حقك تتجولي في البيت انتي مجرد ضيفه هنا و عيب اللي بتعمليه ده طبعاً كنت مغلوله منها جداً و عايزه اقولها ده بيت اختي .

لكن ابنها مش سكت و قال لأمه ميصحش اللي بتقوليه ده دي مش ضيفه عندنا ده بيت اختها يعني بيتها طبعاً اخته الشملوله مسكتتش و قالتله متزعقش لأمك علشان دي و كان واضح من اسلوبها هي و امها انهم بيعملو كده علشان مروحش لأختي تاني حاولت اهدي الموضوع و اعتزتلهم; و قولت انا مش قصدي حاجه.

انا مش بحب اعد في الضلمه و بيجيلي ضيق تنفس و غيرنا الموضوع لكن نظرات بنتها ليا كانت كلها حقد و غل و مش عاوزه تعدي الموضوع بالسهل عاوزاني امشي لكن علي مين المهم كل واحد دخل نام الا البنت الغلاويه دي فضلت صاحيه و قاعده في الصاله.

انا عملت نفسي دخلت الحمام و رجعت المفتاح مكانه بالظبط و لما رجعت لأختي علشان انا جنبها لقيت البنت دي بتزعق و بتقول لجوز اختي هي فتحت الاوضه ازاي و جابت المفتاح منين البنت دي بتتحثث علينا و صوتها علي جداً كلنا صحينا من النوم و خرجت انا و اختي اختي سألتني انتي فتحتي الاوضه ازاي شئ الهمني و جاتلي فكره قولتلها الاوضه كانت مفتوحه .

بفتح الأوكره لقيت الباب انفتح حماة اختي قالت لبنتها فعلاً انا اخر مره فتحت الباب و نسيت اقفل الباب بالكالون انا اخر واحده فتحت الباب سبحان الله ربنا عماهم و الموضوع عدي خلاص انا خوفت اكتر علي اختي و قولتلها لازم الأوضه دي تتفتح السر اللي في الاوضه ده اكيده حاجه كبيره بتحصل و لازم جوزك ياخد موقف المهم اختي قالتلي انا الفضول هيقتلني اكتر منك.

لكن لازم نستخدم عقلنا و نفتح الاوضه من غير ما حد يحس و الأهم اننا نكون لوحدنا قولتلها قولتلها انا عارفه مكان المفتاح لكن اكيد غيروا مكانه عدي علي الموضع ده يومين و اختي فضلت تزن علي دماغ جوزها لازم نفتح الأوضه والا همشي من هنا و مش هرجع البيت ده تاني وانا بكلمه و اختي بكلمه و هو مصمم

ميفتحش الاوضه اليوم خلص و مش عارفين نقنع جوز اختي خالص اصل شخصيته ضعيفه مع امه بالليل اختي و جوزها كانو نايمين و انا كنت صاحيه بس سمعت صوت خطوات حد بيمشي ببص لقيت حمات اختي و بنتها فاتحين الاوضه ….يتبع

الجزء الأخير من هنا

أو من هنا

مقالات ذات صلة

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى