Uncategorized

قصة جدتي من عبدة الشياطين الجزء الثالث

وقتها عرفت قوة الشر اللي في البيت ده، شر عظيم، بس برضه ربنا معايا، وما ادراك ما عبد ربنا معاه، مسكت دراعها بقسوة لحد ما السكينة وقعت وقعدتها بعنف جمب جدتها وبدأت فورا في تلاوة ايات الحرق.. شياطين في كل مكان ومش هقدر اتعامل معاهم اطلاقا، الحرق وفي اسرع وقت هو الحل الفوري..
وللأسف كان الموضوع مرهق جدا، مرهق بنفس ارهاقي وانا بشد الافعى من قلب الوحل، تشنجات، صرخات، خيالات بتدور في الاوضة، وشيطان بيتوعدني بالقتل، البنت حاولت تدبح نفسها تلت مرات بس كنت بلحقها..
وبعد تلت ساعات من التلاوة استكانوا تماما، استكانوا ووقعوا في نوم عميق، وقتها كنت عرقان، صوتي مبحوح، مش قادر اتحرك، بس كان لازم اتحرك بسرعة، جمعت كل ادوات السحر اللي في الاوضة، ومعاهم التمثال واي حاجة غريبة وحرقتهم..
وبعدها قرأت الرقية في الشقة كلها عشان اطهرها، وشغلت اذاعة القرآن الكريم وفتحت البلكونة بعد ما رشيت مية متلو عليها في البيت كله..
وفضلت قاعد في الصالة لحد الفجر مستني لما يصحوا، وعلى الساعة ٣ صحيت الست العجوزة، خرجت وهي مرهقة واول ما شافتني وسمعت القرآن نزلت سجدت في الارض وفضلت تبكي لاكتر من نص ساعة كاملة، قومتها برفق وفضلت معاها لحد ما هديت وطلبت منها تفهمني..
وبعد بكاء طويل بدأت تحكيلي:
“انا بمارس السحر من ٢٠ سنة، ومن كتر ما تطورت فيه وتعبدت للشيطان قدرت استعين بخادم قوي، خادم مش اي حد يقدر يسخره اسمه ال….، وفضلت مكملة في الكفر والظلمات لحد ما تعبت من شهر تعب غريب وشفت الموت قدام عنيا، وقتها عرفت ان وقت الحساب قرب اوي، وان كل اللي عملته هتحاسب عليه عند ربنا، وبدأت اسمع صوت فوران جهنم بتزوم عشاني، بل وشوفتها في نومي بتناديني..
يومها صحيت وفضلت ابكي كتير اوي، كنت عارفة اني ههلك لا محالة، بس معرفش ليه افتكرت ان رحمة ربنا وسعت كل شيء، وانه بيتوب عن اي حاجة مهما كان، واتجدد جوايا الأمل، بس الشيطان لو كان حس اني بحاول اتوب كان حرقني حرق، لانه كان متمكن مني ومن حفيدتي لأبعد مدى..
وبدأت ولمدة اسبوعين كاملين انادي في سري
“التوبة يارب”
“التوبة يارب”
بقولها جوايا من غير حتى ما احرك لساني عشان ميعرفش، وبعد اسبوعين من المناجاة حلمت بيك، شوفتك في نومي بتمد ايدك عشان تساعدني، واتقالي نصا في الحلم ان محدش هيقدر يساعدني غيرك، والغريب اني شوفت تقى حفيدتي جمبك، يومها كلمتها ووصفت شكلك ليها وقالتلي انك الاستاذ بتاعها، رغم انها كانت بتغيب كتير بس كانت تعرفك كويس..يتبع
الجزء الرابع والأخير من هنا

مقالات ذات صلة

زر الذهاب إلى الأعلى