close
Uncategorized

زواج مع وقف التنفيذ الجزء الأخير

بعد ما رشيت الشقه بالميه اللي قريت عليها قرءان
وشغلت التليفزيون علي قناه القرءان الكريم
ودخلت الاوضه وبقرب من مراتي لقيت باب الشقه الخارجي بيخبط تاني
طبعا مراتي بقت ——ه من ال—— بس انا اتأكدت اني اثرت علي ال——وق ده وقدرت اخرجه من الشقه

طمنتها وقولتلها مش هتسمعي صوت تاني خرجت فتحت باب الشقه ورشيت قدامها تقريبا رشيت الدور كله
والسلم فوق وتحت وباب الأسانسير ودخلت عشان اشوف اخرتها معاه
اكيد الكل مستغرب انا ليه بتعامل بهدوء كدا ومش خايف
ودا (اولا ) عشان انا ليه شيخ صديقي وحضرت معاه اكتر من موقف

(ثانيا ) عشان مراتي تحس بالامان
دخلت الاوضه ومنتظر اشوف هيخبط تاني ولا ايه
الحمدلله ملقيتش صوت تاني يوم اتصلت بصديقي
وقولتله علي اللي حصل قالي اكيد ده عمار البيت
وانت كدا خلاص مشيته بس هعدي عليك احصن البيت وجه بالليل واول ما دخل الشقه­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­
لقيت مراتي وقعت من طولها بقولها في ايه قالتلي
رجلي انا اتشليت شلتها نيمتها في سريرها وخرجت
بيسالني في ايه قولتله سكت وقالي كدا الموضوع مش
عمار المكان روح هات لي كوبايه فيها شوية ميه

جبت له البخاخه اللي استعملتها وبيتها ميه
———- بدء يقرء فيها بصوت ——–
حوالي ربع ساعه لقيت مراتي ب——– جوه
دخلت لقيتها وشها ازرق ————– ومش عارفه تتنفس

ناديت عليه بسرعه جه حط ايده علي رأسها
وفضل يقرء حوالي نص ساعه لقيت وشها بدء يرجع تاني وبتتنفس بهدوء
وراحت في النوم
اخدته وخرجنا قعدنا في الصاله وانا مستغرب في ايه بسأله في ايه قالي مين دخل اوضتكو من بعد الجواز

قولتلوطبعا قرايبها يوم الصباحيه وصحابتها
اللي لسه كانو موجودين من بيومين قالي طيب انا هنزل وارجعلك تاني بسأله طب في ايه قالي لما ارجع
هتعرف ونزل جاب بخور ومية موارد وحاجه كدا اسمها حنتيت وحاجات انا معرفهاش وجاب فحم وقالي

هات لي حله كبيره مليانه ميه وحاجه اولع فيها الفحم جبتله اللي طلبه ودخلناالاوضه ولسه مراتي
———- محستش باي حاجه مع ان نومها خفيف جدا ااقل حاجه بتصحيها ولع الفحم وحط عليه بخور

وبدء يقرء شويه ولقيت مراتي بتزوم وب——– وبتقوله اخرج برا انتي جاي تعمل ايه انت عايز ت——ني
رد عليه الشيخ قاله انت اللي بتعمل ايه هنا وعايز منها ايه قالو انا غصب عني مأمور اني

ابعدهم عن بعض واخرب البيت
الشيخ قاله مين اللي ——ك وعايز يخرب البيت ليه سكت
ومش عايز يرد الشيخ سأله تاني برده ساكت

رجع الشيخ يقرء تاني وحط بخور من نوع تاني
الجن وقتها بدء يصرخ ويتألم ويقوله كفايه
ه——– كفايه ه——– الشيخ سكت وقاله قول
علي حاجه اسمك وديانتك ومين اللي ——ك قاله هي——وني

وي——و اولادي اخدوهم عندهم رهاين لو منفذتش
المطلوب هي——وهم وي——وني الشيخ انا كدا كدا هحرقك
لو ما قولتش بس لو جاوبت علي اسئلتي وخرجت

منها هساعدك واساعد اولادك ود عهد عليه عاهدني
قاله مش هتكلم والا هسيب الجسد ده
الا لما تنفذ عهدك وتنفذ اولادي الشيخ سكت

واخد حته من بخور الحنتيت وحطها علي النار
وبدء يقول كلام مش مفهوم ويشاور باديه وبصوابه الكلمه الوحيده اللي فهمتها
العجل العجل الساعه الساعه وفضل يكررهم كتير وسكت
شويه وضحك وقال الجن طلبك اتنفذ اولادك في امان رد علي اسئلتي
ان شاء الله هنعرف في الجزء الجاي اجابة الاسئله
ونعرف الشيخ عمل ايه مع اولاد الجن

طبعا فاكرين لما الشيخ سأل الجن عن اسمه وديانته ومين اللي أمره انه يعمل كدا ……………
رد الجن
انا لي اختارتها ومحدش هيقدر يبعدني عنها.. انا العاشق الي ساكن جواها ،انا ال—- الي بيجري جواها،انا الروح

انا الملك تيمارووون
بحكم الف جان مسخرين لخ—-تي وخ—-تك
تؤمري كل شي تحت امرك..تشاوري تلاقي كل حاجه تحت رجليكي
فجاءه لقيت نفسي علي سريري ووسط عيلتي والشيخ ماسك المصحف وبيقرأ منه..

-الحقوووني..الحقني ياشيخ ا—— ايدك الحقني
الشيخ مش بيرد عليا وبيقرأ قرآن وجوزي واقف جمبه مكاني على السرير.ندهت بعلو صوتي ه—— لكن محدش راضي يسمعني سمعت جوزي بيكلم الشيخ وبيقوله.
– مراتي بتنده علينا ياشيخ
-دي مش مراتك يا احمد..ده الملعون الي جواها هو الي بيحركها وبيتكلم بلسانهاا

لا لا يا حمد ارجوك ده انا صدقني اناا..
امي في اللحظة دي وصلت فتحت باب الأوضه وجريت علي السرير و——تي والشيخ وقف قراءة القرآن
فهمت منه أن صاحبتي حنان كانت بتحب احمد جوزي جدا وكانت متوقعة انو هيتجوزها فلما عرفت ان
أحمد اتق—- لخطبتي اتجننت وبقى كل همها ازاي تفركش الموضوع فراحت لراجل بتاع اعمال سفلية .

وطلبت منه يعملي عمل علشان اتجنن واحمد يبعد عني وقد كان الراجل بتاع الأعمال لي مش بيخاف
ربنا سلط على ملك من ملوك الجن العاااشق في بيت باب وعشقني من ساعة الخطوبة ومش بس كده
..للاسف عمل معايا كذا مره علاقه وطبعا من غير ما احس..انا مش مصدقه ومش مستوعبه الي بيحصل،
بعد ما الشيخ خلص كلامه حسيت اني في دنيا تانيه بس بدأت افهم واستوعب أن اكيد هيكل—— واني مش في وعي وكل ده جوا عقلي الباطن
الشيخ رجع تاني يكمل جلسة القران وزود بخور

وفجاءة السرير اتحرك لنص الاوضه ولقيته ظاهرلي ولاول مره وطالع من وسط النار لاول مره بتفاصيله الحقيقه
كائن من النار بعيون سودا وواسعه اوووي مسحوبه لآخر وشه
طالعه قرنين ملفوفين علي بعض ده غير شوية تفاصيل مش عارفه اوصفها
بيقولي بصوته المزعج اني بتاعته ومحدش هيقدر ياخدني منه

في الوقت ده سامعه صوت الشيخ حواليا بس مش عارفه جاي ——ن
والاوضه بدأت تضيق عليا والسرير بيترفع بيا وانا مش عارفه ——– ولا اتكلم وكالعاده حاسا اني مربوطه ومتكتفه
ركزت شويه في صوت الشيخ لقيته بيقرأ قرآن
ويسكت شويه ويقولي حاولي حاولي

——– وبقوله مش قاااادره
لقيت صوتي طلع
ايه ده انا صوتي ظهر اهوو
اخيرا صوتي طلع..كلمت الشيخ وعليت صوتي لاني حاسه أنه سامعني
-اعمل ايه ياشيخ قولي اعمل اييييه؟

-قولي ورايا
(اللَّهُ لَا إِلَٰهَ إِلَّا هُوَ الْحَيُّ الْقَيُّومُ ۚ لَا تَأْخُذُهُ سِنَةٌ وَلَا نَوْمٌ ۚ لَّهُ مَا فِي السَّمَاوَاتِ وَمَا فِي الْأَرْضِ ۗ مَن ذَا الَّذِي يَشْفَعُ عِندَهُ إِلَّا بِإِذْنِهِ ۚ يَعْلَمُ مَا بَيْنَ أَيْدِيهِمْ وَمَا خَلْفَهُمْ ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَيْءٍ مِّنْ عِلْمِهِ إِلَّا بِمَا شَاءَ ۚ وَسِعَ كُرْسِيُّهُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضَ ۖ وَلَا يَئُودُهُ حِفْظُهُمَا ۚ وَهُوَ الْعَلِيُّ الْعَظِيمُ)

انا سامعه صوت صريخ وانين عياط
معرفش ——ن بس تقريبا الموضوع بينجح
فضل الشيخ يقولي آيه ورا آيه وسورة ورا سورة وانا سامعاه وبقول وراه

لحد ماظهرلي لآخر مره عمري ماهنسي الي حصل في المره دي بالذات
وقف قودامي وهو بيترجاني وبيقولي
-انا عاشقك انا خا—-ك انا عاوزك
انا الملك انا الجبروت انا الملك تيمارووون -انت ملعون ليوم الدين
انت ضعيف ربنا الحي الذي لا ي—— وهو الجبروت وهو الرحمن
انا عمري ماهكون ملكك ولا ملك لاي ملعون فيكم
بصلي بنظرة كلها —— وقوة وقالي أنه راجع
راجع ومش هيسييني في حالي وهتفضل لعنته مصحباني انا وأحفاد احفادى وفجاءه اختفي

ووفقت لقيت امي وابويا والشيخ باصنلي والاوضه مكركبه ومت——ه وكل هدومي مترميه في الأرض ودولابي مفتوح
بصيتلهم بابتسامه وقلتلهم
-خلاص…خلاص ياشيخ
-جوزي خلاص يا حبيبتي الموضوع مكنش سهل علينا ولا عليكي

-يعني انا كده هقدر اعيش طبيعيه
الشيخ= هقولك علي شوية حاجات تعمليها تحصني نفسك بيها واهمها الصلاة
-الحمد لله يارب..الحمد والشكر ليك يارب قمت اتوضيت وصليت و—-وعي سابقه لساني

عمال ادعي واشكر ربنا أنه نجاني
ودلوقتي بعد ١٥سنه كل يوم في صلاتي بدعي ربنا أنه يحفظ اولادي من كل شر
النهاردة عيد ميلاد ابني الكبير ال15
صحيح عمري دلوقتي ٤٣سنه بس انا حاسا اني معشتش منهم غير 15سنة .انتهت القصة

مقالات ذات صلة

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى